12 Ekim 2013 Cumartesi

Açık Büfe (Özel)

Kızımın 15 aylık olduğunu ve aşırı iştahsız bir çocuk olduğunu, bir ay kilo alıyorsa, diğer ay kesinlikle kilo verdiğini hatırlatarak başlayayım istedim. Biz de bu çocuk niye yemiyor diye doktor doktor gezer olduk. Benim derdim birincisi, fiziksel bir rahatsızlıktan dolayı yemiyorsa bilelim. Bir diğeri ise herhangi bir rahatsızlıktan değil de huyundan dolayı yemiyorsa da bir çözümünü bulalım.

Bugün Cerrahpaşa' da derslere giren bir prof. un muayenehanesine de götürdük. Adamın uzmanlık alanı da beslenme. Kontrol etti ve evet kilosu ortalamanın altında ve yine tahlil yine tahlil. 15 aylık çocuğa 2 kez kan tahlili yaptırdık zaten, üçüncü kez bünyesi kaldırmaz. Netice yok, ancak sizinle doktorun önemle vurguladığı noktaları paylaşmak isterim. Benim gibi çocuğa sahip anne varsa beni okuyan belki faydalanır.
  • Çocuk 1 yaşından sonra sofrada sizinle oturmalı, önüne yemeğini koyup, kendisinin yemesine izin vermelisiniz dedi. (Ben katılmıyorum, birincisi çocuk artık oturduğu yerde oturmuyor ki, ayrıca ona kalsa 1 saatte iki lokma sokar ağzına. Ben de prof.' dan daha bilgiliyim ya :))
  • Üzerinde durduğu şey sürekli, et, yumurta konusu oldu. Önemle protein alması açısından bunları yemesi gerektiğini vurguladı.
  • Süt ve süt ürünleriyle ilgili çok kesin tüketmeli diye ısrarcı olmadı.
  • Meyve ve sebze vitamin deposudur; ancak, siz anneler biraz fazla abartıyorsunuz. Çocuklara sürekli ot yedirmeye çalışmayın dedi. Bunlar yese iyi olur ama az yese de olur cinsinden besinlerdir dedi.
  • Haftada 1 kez mutlaka balık yemeli, yemezse de balık yağı hapı verilmeli dedi. Özellikle balık çok önemli diye belirtti.
  • Özetle anladığım kadarıyla et, yumurta, balık bu dönemde aşırı önemli besinler, diğerleri ise bonus.
  • Ayrıca çocuklarda iştahsızlığın 3 hali varmış. Birincisi, fiziksel bir rahatsızlıktan dolayı (mideyle ilgili vs) asla yemeyen çocuklar; ikincisi, Annenin ısrarcılığı ve zorlaması sebebiyle annenin elini sürekli iten çocuklar; üçüncüsü, kah yiyip, kah yemeyen, ne kadar yiyeceğini bilen çocuklar dedi. Bizimkini üçüncü kategoriye soktu. Çocuklar herhangi bir fiziksel rahatsızlığı yoksa, ne kadar gerekiyorsa o kadar yer dedi. Kendine yeteni alır, fazlasını reddeder dedi.
Neticede bize somut bir önerisi olmadı, sadece her zamanki gibi sağlıklı olduğundan dolayı şükredip, gördün mü bak kilosu az dedi diyerek üzülmeye devam ederek eve geldik. Allah hepimizin çocuğuna sağlık ve gerektiği kadar iştah versin.
http://ush.re/yyn4
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus

1 yorum:

  1. Biz de o aylarda böyle bir dönemden geçtik. Resmen büyümesi durdu oğlumun. Çocuk dr unu degistirdik. Simdi daha rahat, sakin bir dr umuz var. O zaman bize en az üç ay daha iştahsız olacak, dis dönem i demişti. Biz gerginliği birakinca anne-baba olarak onun da istahi bir nebze açıldı. 23 civarında hızlı bir büyüme atağı yaptı. Hala çok iştahlı değildir. Ara öğünler i hafif geciyorum bazen hic vermiyorum. Iki ana öğün yer 3. Sunu yediği gunler cok mutluyuz :) darisi başınıza (az yediği icin biz proteine yukleniyoruz genelde, et balik yumurta bizde de super üçlü. Etten bikti o ayri...)

    YanıtlaSil