3 Ekim 2013 Perşembe

Açık Büfe 13 (İştahsız Çocukla Baş Etmenin Yolları) Devam Yazısı

Kural 1 bizim hayat felsefemiz olduğu için, yeniden hatırlatmak isterim;
Kural 1. İştahsız ve yemeyen çocuklarla baş etmenin yolu yoktur. O yemek yemeyi öğrenmeyecek, siz bu duruma canınızı sıkmamayı öğreneceksiniz.
Devam;
Kural 7. Dışarıda, kalabalık ortamlarda yani dikkatinin dağılacağı ortamlarda yemek yedirmeyi deneyin. Ben cafelerde özellikle çocuklu masaların yan masalarını tercih ediyorum. Kendinden büyük çocuklar dikkatini çektiğinden, onları izlemeye dalıyor, kaç kaşık kaptırsam kardır. Siz kaptıramadıysanız kural 1' i yeniden okuyun.
Kural 8. Sevdiği yiyeceklerin içine çaktırmadan sevmediklerini koyun. Örnek; mercimek çorbası seviyorsa ki, bu işinizin kolay olduğu anlamına geliyor. İçine her seferinde başka sebze ekleyin. Köfte seviyorsa, içine sebze koyun. Poğaça seviyorsa içine maydanoz, peynir veya sebzeler ekleyin. Muhallebi seviyorsa, içine peynir rendeleyin. Liste giderek uzar, bu sebeple yemek tariflerime göz atın ve yaratıcı olun.
Kural 9.  Süt içmiyor diye 2 yaşına kadar hayıflanmayın. Zararlı olmamakla beraber sütü doktorların bir kısmı iki yaşına kadar zaten önermiyor.
Kural 10. Doktorlar ve uzmanların sizinle beraber masaya oturtun fikrinin genelde işe yaramadığını söyleyebilirim. Bu sefer senin yemeğin neden farklı, ben niye değişik bir şey yiyorum der. Siz de çocuğunuzla aynı yemeği yemek zorunda kalabilirsiniz :((
Kural 11. Çocuğunuz bir kere hayır dedi mi, kesinlikle zorlamayın ama doktorların dediği gibi 3 saat sonra değil, yarım saat sonra tekrar deneyin. Ben yemek saati olayına karşıyım. Ben etrafın "sürekli ağzına bir şey sokmaya çalışıyorsun" söylemlerine inat; yarım saatte bir şansımı denerim. Çünkü ben her yöntemi denedim, kesinlikle sürekli denemenin başarı olduğunu gördüm.
Kural 12. Çocuğunuz kaşıkla bir şey yemeyi reddediyorsa, parmak yiyeceklerde şansınızı deneyin. Emin olun hayal gücünüzü kullanınca, çorba veya yoğurt bile parmak yiyecek haline geliyor.
Kural 13. Yine doktorların "yemeği önüne koy, kendi mıncıklayıp, yesin" teorisinin de bir işe yaramadığını, sadece üst baş kirlenmesine yol açtığını düşünüyorum. Ayrıca erken denendiğinde boğazında kalma durumu bile olabilir. Yine de tarafıma söylenenleri karşı olmakla beraber yazıyorum ki, benimkinde işe yaramaz, sizinkinde yarar belki. Yaramazsa kural 1' i yeniden okuyun.
Kural 14. Eskilerin, annelerin söylediği gibi "yemek masada yenir ya da mama sandalyesinde"  söylemlerini unutun. Yemek nerede daha çok yeniyorsa orada yenir. Örneğin kızım bir buzdolabının önünde magnetler oynayarak yiyordu. Tabii ki tercihimiz mama sandalyesi ama ısrarcı olmanın manası yok diye düşünüyorum. Devamı diğer açık büfede...
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder