17 Mart 2014 Pazartesi

Kahvaltılık Süt Reçeli

Malzemeler;
  • 1 litre günlük keçi sütü,
  • 1 su bardağı esmer şeker (Bebeğiniz pekmezi seviyorsa, şeker yerine pekmez koymak daha sağlıklı olacaktır.)
  • 1 çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
Yapılışı;


Süt ve şekeri tencereye koyup, kaynatın. Kaynamaya başlayınca, karbonatı ilave edin ve sürekli karıştırın. Süt kabarmaya başladıkça siz karıştırın. Kabarması durunca da en kısık ateşte yaklaşık 1,5 saat kaynatmaya devam edin. Sütün kabuk tutmasını önlemek için, gidip gelip karıştırın. Koyulaşınca (kaşığa aldığınızda akışkanlığını kaybetmemiş olmalı), ocaktan alın. Kavanoza koyup, serin bir yerde 2 gün kapağı kapalı şekilde bekletin. Kahvaltılarda ekmekle yiyebilir, kurabiyelerinizde kullanabilirsiniz. Bulamaç kahvaltılara da ekleyebilirsiniz. Afiyetler olsun...
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus

6 yorum:

  1. karbonat mııııııııııııııııı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, karbonat. Aslında tarifi bana veren arkadaşım Esra, kabartma tozu demişti ama bebeklere zararlı olduğunu duyduğum kabartma tozu yerine, ben her şey için karbonat kullanıyorum.

      Sil
  2. Tadi guzelmi gercekten oglum recel vs hic yemez iki yasinda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ne yalan söyliyim, ben tadını beğenmedim. Ama damak tatları arasında farklar var. Tarifi veren arkadaşım Esra, ailecek kahvaltılarda kullandıklarını söyledi.

      Sil
  3. Birde bir su bardagi seker yerine ne kadar pekmez katmaliyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pekmezli denemedim ama tahminen yarım su bardağı yeterli olur.

      Sil