3 Mart 2014 Pazartesi

Konuk Yazar: Niğdeli Rahime (Memeden Kesme)

Merhabalar,
Bana gelen yazılardan ilginizi çekebilecek olanların hepsini sizinle paylaşmaya çalışıyorum. Özellikle emzirmeyi bırakmak konusunda fazlasıyla yardıma ihtiyaç olduğundan, bana gelen bu yazıyı sizin de görmenizi istedim. Yazın ve desteğin için çok teşekkürler Rahime...


" Ben de size memeden kesme hikayemi yazmak istedim. Çünkü sizinki kadar kolay olmadı bizde işler. Bloğunuzu takip edenlere de yardımcı olmak için, bir de zor bir hikayeyi okumalarını istedim.


Benim tam 1,5 yaşında, iştahsız bir oğlum var. Ne yapsak iştahsızlık sıkıntımızı çözemedik. Hem bu sebeple memeyi artık bırakmaya karar verdik; hem de oğlum resmen emme bağımlısı haline gelmişti. Ben çalıştığım için, sadece akşamları 2 saat görüşebiliyoruz ve kapıdan girdiğim anda 'emme, anne, emme' diye başlıyor, yatana kadar. Ben eve girdiğim anda da zaten iştahsız olan oğlum yatana kadar sadece emmek istiyor ve ağzına lokma koymuyordu.


Yavaş yavaş ağlasa da zırlasa da bir hafta boyunca akşam emmelerini azaltmaya çalıştım. Bir hafta sonra da tamamen kestim. Salça sürdüm ve pis olmuş meme dedim. İlk gece sabah 4' te uyudu ama 4' e kadar ağlama krizleri yaşadık. Sabaha karşı artık yorgun düşmüştü ve uyuya kaldı. İkinci gün yine salça ve ağlama krizleri. Bir çözüm bulmam lazımdı ve şimdiye kadar hiç biberon kabul etmeyen ve süt içmeyen oğluma, biberonla süt verdim. Uykusu gelince biberon verdim ve azıcık da olsa içti, sonraki günler sanırım emme hissini onunla halletti ve daha çok süt içmeye başladı. İlk hafta kabus gibi geçti ve gece uyandığında krizler yaşadık. İnatlaşmalar, ağlamalar, boğuşmalar... Çok üzülüp, her seferinde acaba versem mi diye düşünsem de kararlı davrandım ve hiç meme vermedim. İlk hafta uykusuzluk ve üzüntüden tam 3 kilo verdim. Ama çok şükür ki, şuan uyuturken ayakta sallanıyor ve gece uyandığında da biberonla süt içiyor. Çok daha az kalkmaya başladı ve ben de 1,5 yılın sonunda dinlenmeye başladım."
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder